Търсене в този блог

събота, 13 май 2017 г.

Специалната китара

Хайде малко и за култура



Ингви Йохан Малмстийн (на шведски Yngwie Johann Malmsteen, произношение на шведски най-близко до Юингве Юхан Малмстеен, в България названието се утвърждава от английски) е шведски китарист, композитор и фронтмен. Роден е като Лаш Юхан Юнгве Ланербек (на шведски Lars Johann Yngve Lannerbäck) на 30 юни, 1963 г. В Стокхолм.
Малмстийн постига световно признание през 1980-те години за неговите изключителни изпълнения на китарата и създава нео-класическия метъл.
Малмстийн е роден като най-малкото дете в музикално семейство в Стокхолм. На 18 септември, 1970г., на седем-годишна възраст, той гледа по телевизията предаване за смъртта на Джими Хендрикс, което му оказва силно въздействие и той бива обсебен от китарата. Ако трябва да цитираме официалния сайт на музиканта: "В деня, в който умря Джими Хендрикс, се роди китаристът Ингви".
На 10 годишна възраст той приема фамилното име на майка си Малмстийн за свое фамилно име и поамериканчва собственото си от Yngve на "Yngwie". Ингви (правилното произнасяне на английски е Ингвей) означава млад викингски вожд на шведски, по името на Ингви, основател на най-старата шведската династия Инглинг.
Още като тийнейджър се запознава с музиката на италианския цигулар виртуоз от 19-и век Николо Паганини, който по думите на Малмстийн му оказва най-голямо влияние от класиката. Свирейки на китара концертните пиеси на Паганини, Малмстийн развива изумително техническо майсторство. Други китаристи, повлияли на Малмстийн по негови думи са Джими Хендрикс, Брайън Мей от Куин, Стийв Хакет от Дженезис, Улрих Рот от Скорпиънс, Алекс Лайфсън от Ръш и Ричи Блекмор от Дийп Пърпъл.

Малмстийн става новатор и допринася за еволюцията на модерната рок китара, по-специално с включването на неговите ладови прогресии, повлияни от класиката техники, срещани рядко в рок музиката. Той е признат, заедно с Ранди Роудс, за популяризирането на неокласическия хеви метъл стил и вдъхновяването на ново поколение музиканти, свирещи на електрическа китара като Пол Гилбърт, Джейсън Бекър и Тони Макалпайн. В края на 1988 г. производителят на китари Фендър Стратокастър пуска специална серия китари с подписа на Ингви Малмстийн, чест оказвана до този момент само на него и на Ерик Клептън.

Малмстийн има жена на име Ейприл и син Антонио (кръстен на Антонио Вивалди). Живеят в Маями, Флорида. Малмстийн е почитател на Ферари и е притежавал черен 308GTS от 1985 г. (за 18 години преди да го продаде чрез eBay) и червен 250GTO от 1962 г. През април 2007 отказва пушенето и пиенето.

Специалната китара

Това е специалният модел на "Фендър Стратокастър", който всъщност е въведен от Ричи Блекмор по времето на златните години на Дийп Пърпъл. Китарата на Ингви обаче, е основно в два специфични цвята: слонова кост или небесносиня. Кое е специфичното при тази китара?
1. Това са вкопаните прагове на фингърборда, както при Ричи Блекмор. По този начин се модулира по-добро вибрато с лявата ръка, струните може да се опъват повече, освен това така могат да се слагат доста по-ниско над грифа, което пък от своя страна позволява по-голяма възможност при свирене на арпежи.
2. Позициите на китарата са 21.
3. Тремолото е тип "Vintage", както е и на Джими Хендрикс, но 6-те крепящи болта са по-развинтени или завинтени по-плитко, както на Вас Ви харесва, защото така при натиск с ръчката се постига по-голямо отпускане. Ингви никога не използва механика "Флойд Роуз".
4. Китарата е с голяма глава на грифа - типичният модел от 70-те, а фигърбордът му е или от клен, или от палисандър.
5. Електронният му блок се състои от 3 бр. адаптери "Ди Марцио" тип сингъл-койл, сигнатурни, които се монтират само на тази китара, 5-степенна бленда за превключване, 1 потенциометър за усилване и намаляване и два за тембъра. Изходният куплунг е за 6,3 мм. жак. Няма никаква активна електроника.
6. Озвучаването си Ингви го е нагласил с 6 броя усилватели "Маршал Кабинет" глава плюс колона, и използва мощни рак-системи и ефекти, както Ричи Блекмор в "Рейнбоу".
7. Китарата за чупене и/или палене е евтина имитация, предварително разрязана и слепена по такъв начин, че при удар да се разлети на парчета. Това няма как да се постигне с друга китара - "Фендер Стратокастер" се славят с изключителната си здравина. Когато китарата бива строшена, специално наети майстори я събират, поправят и слепват и след това тя отново влиза в работа. Тези китари не се ползват за друго, освен за тази част от шоуто, където Ингви, незабелязано подменил китарата, я прави на парчета. А когато хвърля назад хубавата китара, зад сцената има хора от екипа, коъто я ловят с одеяло във въздуха и им се плаща само за това.
Източници: YouTube &Wikipedia

Нови рубрики

Тв театър от миналото и припомняне на правилата за шофьорите
 и КЪМ РАДИОТО.горе вляво.С разнообразна музика подобрете деня!

Колко струват черешите и други...

В Лидл,Германия

-череши 0,5кг...........3,99€
-кашкавал зрял 16 седмици,0,450кг.............2,49€
-кисело мляко 0,5кг..............0,49€
скоч уиски 0,7л,40%.......6,99€









Прочетете и това,полезно е

Пълната платформа на „Да, България!“ в окончателен вариант е достъпна в документ, подходящ за сваляне и разпечатване. От нея ще научите как ще:
  • Реформираме съдебната система и възстановим справедливостта;
  • Спрем кражбите, контрабандата и нагласените обществени поръчки;
  • Ускорим икономиката, стимулираме предприемачеството и заздравим връзката им с образованието и науката;
  • Изградим прозрачна администрация и управление;
  • Създадем работещи регулатори, които да разрушат монополите и картелите;
  • Въведем съвременни стандарти в образованието, което да подготвя компетентни и активни граждани;
  • Подкрепим българската култура, която да излезе от унизителното си състояние;
  • Развием качествено образование с електронно обслужване;
  • Водим външна политика, която да запази европейската ориентация на страната и да гарантира пълноценно членство в Европейския съюз и НАТО;
  • Приложим спешни мерки за подобряване на качеството на въздуха и за подобряване на управлението на водните ресурси;
  • Осъществим добро стопанисване на защитените територии в мрежата Натура 2000;
  • Управляваме устойчиво отпадъците и прилагаме мерки за енергийна ефективност според съвременните европейски норми.

за повече инфо : https://dabulgaria.bg/platforma/

Открийте разликата

Ориз с мръвка и цели гъби 


        + 3 минути   

сряда, 10 май 2017 г.

Аспарух Лешников



Роден е на 28 юни 1897 г. в Хасково. Аспарух Лешников първоначално се готви за офицер, когато Маестро Георги Атанасов открива певческите му възможности и го насочва към музиката. Първият му професионален опит в музиката е от църковния хор на неговия град. Във Военното училище се запознава с Христо Смирненски и от приятелството им се ражда песента „Горчиво кафе“. През 1920 г. започва да учи пеене при проф. Иван Вульпе и две години по-късно заминава да се усъвършенства в Берлин. На изпита за стипендианти в „Щернише Консерваториум“ от над 180 кандидати Лешников попада сред четиримата приети. От 1927 г. е солист в „Charell-Revue chorus“.

През 1928 г. постъпва във „Фридрихщадпалас“ – най-големият ревю-театър в Берлин. Същата година става водещ тенор на новосформирания секстет „Комедиен Хармонистс“ (втори тенор е Ерих Колин, буфотенор – Хари Фромерман, баритон – Роман Циковски, бас – Роберт Биберти, пианист и аранжор – Ервин Боотц). Гастролите им в ГерманияАнглияФранцияБелгияХоландияИталияШвеция и Америка предизвикват фурор през 1930–те години. Песните на групата са издадени в многохиляден тираж. „Комедиен Хармонистс“ получава предложения за изнасяне на концерти от американския президент Франклин Рузвелт и норвежкия крал Олаф. На 25 март 1934 г. е последния концерт на групата в Германия, след това заминават на турне в САЩ. Изнасят концерт пред 85 000 моряка от атлантическия и тихоокеанския флот на палубата на кораба на американския военноморски флот „Саратога“. Сред официалната публика е президента Рузвелт.
След идването на власт на Адолф Хитлер секстетът прекратява дейността си, защото трима от състава са евреи. Те заминават в САЩ, докато Аспарух Лешников заедно с Херберт Имлау, Алфред Грюнерт и Фред Касен създават групата „Дас Майстер секстет“ (Das Meister sextet) и работят заедно до 1941 г. След това Аспарух Лешников се завръща в България, където записва над 100 плочи. През 1951 г. е поканен за първи тенор от Георги Белчев за създаване на квинтет по подобие на „Комедиен Хармонистс“. През 1958 г. участва в пътуващата естрада „Балкан“. През 1960-те г. се получава донос, че е бил любимец на Хитлер и Йозеф Гьобелс. Последните си години прекарва като певец в цирка и метач в „Борисовата градина“.
В края на 1960-те г. започва преиздаването на плочите на „Комедиен Хармонистс“ във ФРГ. След това „Балкантон“ издава дългосвиреща плоча с най-добрите му песни. Умира в бедност на 31 юли 1978 г. в София.